Napriahol som k nej, podľa pravidiel slušnosti, ruku. Úprimne, veľmi som netúžil sa s ňou zoznamovať. Prišla mi chladná ako psí čumák. Príliš povýšená, príliš dokonalá. Ona vyzerala, že po tom túži asi tak ako ja. Neviem, či sa mi to len zdalo, ale prišlo mi, že je v tom niečo viac, no asi to bola v skutočnosti len obojstranná nesympatia medzi nami. Uchopila moju ruku a ja som si mohol všimnúť ďalšiu podobnosť s Esme. Mala rovnako chladnú pokožku, ako ona.
23.09.2012 (12:00) • NeliQ • FanFiction na pokračování • komentováno 12× • zobrazeno 1928×
2. kapitola
Už ubehol mesiac, odkedy som začal pracovať v domove a musím priznať, že to bol asi jeden z najšťastnejších mesiacov v mojom živote. Táto práca ma neskutočne napĺňala a ja som mal chvíľami pocit, že tak aspoň čiastočne môžem odčiniť svoje staré hriechy. Všetky tie deti boli tak neskutočné. Bolo tak jednoduché si ich okamžite obľúbiť. Rovnako, ako vo všetkých takýchto zariadeniach, aj tu boli deti rôzneho veku, rôznych pováh a tiež s rôznymi životnými príbehmi. Niektoré príbehy boli smutné, iné ešte smutnejšie a pri niektorých som mal chuť sa znovu stať Darkom, aby som mohol potrestať tých, ktorí sa na nich previnili.
Za ten mesiac som už poznal všetkých, čo pracovali v domove, avšak stále som si držal odstup. Nechcel som si ich púšťať k telu, lebo to vždy znamenalo bolesť v budúcnosti. Jediný, pri kom sa mi to príliš nedarilo, bola Esme. Mal som pocit, ako by bola všade, kde sa pohnem. Stále som na sebe cítil jej ľútostivý pohľad. Ale ja som nepotreboval, aby ma niekto ľutoval. Z toho som už vyrástol. To bolo pre mňa dôležité, kým som bol dieťa, teraz však už nepodstatné. Nechápal som ten jej záujem o moju osobu. Všetci si uvedomovali, že nemám záujem na nejaký bližší kontakt, no ona nie, ako by to nechápala, či zámerne prehliadala.
Dnes som išiel trochu neskôr, bol som sa ukázať ako každý mesiac. Hoci som ním opovrhoval, nedokázal som neísť. Síce pochybujem, že ma vôbec vnímal. No sľub je sľub a ja som bol odhodlaný ho dodržať. Pred domovom ma prekvapil odstavený červený kabriolet. Bol to jeden z najnovších modelov mercedesu a ja som ho nemohol inak, ako obdivovať. Kto tu môže byť na takom aute? Možno si niekto prišiel pozrieť deti kvôli adopcii. Prestal som sa tým zaoberať a vošiel som dnu. Na chodbe som stretol Marca. Bol to dvanásťročný chlapec, dosť problematickej povahy. Jeho otec bol alkoholik a mlátil ho pri každej príležitosti. Mama zomrela, keď bol ešte malý, a tak sa raz, keď ho otec zbil tak, že skončil v nemocnici, dostal sem. Podľa záznamov bol po príchode sem dosť nezvládnuteľný, ale postupne sa trochu upokojil. Trochu, lebo predsa len občas vystrkoval rožky.
„Čau Darien, dnes si zahráme?“ opýtal sa a pripojil sa ku mne.
Objal som ho okolo pliec a postrapatil mu vlasy. Väčšinu vychovávateliek prekvapilo, keď sa Marco na mňa za taký krátky čas tak upol, ale ja som bol rád. Bol to skvelý chlapec, len mal nahovno detstvo. A tomu som ja až príliš dobre rozumel.
„Jasné Marco, ale dnes ťa určite dostanem,“ presvedčoval som ho.
Marco, na to, aký bol mladý, bol skutočný macher do počítačov a ešte väčší maniak do počítačových hier. Ešte sa mi ho nepodarilo poraziť, aj keď som sa o to stále snažil.
„Jasné, až naprší a uschne,“ zasmial sa a ja som sa k nemu pridal.
Za zvukov smiechu sme prišli do hlavnej miestnosti, kde sa teraz nachádzala väčšina detí. Táto miestnosť slúžila aj ako herňa, aj ako jedáleň. Pre menšie deti dokonca aj ako učebňa. Staršie chodili do blízkej školy.
„Dar!“ ozvalo sa detské skríknutie a ku mne sa prirútila blonďavá postavička.
Roztvoril som náruč, aby mohla do nej vkĺznuť.
„Lilly,“ zašepkal som a jemne, tak aby som jej neublížil, som ju objal.
Hoci som mal rád všetky deti v domove, Lilly mi najviac prirástla k srdcu.
„Dar, Rose mi sľúbila, že mi urobí vlkoče,“ zaštebotala nadšene.
Rýchlo som si prešiel v hlave všetkých obyvateľov a vychovávateľov v domove, ale žiadnu Rose som nepoznal. Až keď ma Lilly začala ťahať k jednému zo stolov, všimol som blondínu, ktorá bola jednou z najkrajších žien, aké som kedy videl, no jej krása pôsobila chladne. Podišli sme k nej a ona mi venovala vlažný nezaujatý pohľad, ktorý sa však hneď, ako sa jej pohľad stočil na Lilly, držiacu ma za ruku, zmenil na viac než nežný. Trochu mi pripomínala mňa samého. Tiež som si od ľudí držal odstup, no tieto deti som miloval ako svoje vlastné. Preto som jej postup chápal a dokonca aj schvaľoval. Už som sa chcel otočiť a venovať sa aj ostatným deťom, keď som vedľa seba spozoroval Esme. Ani som si nevšimol, kedy prišla. Vždy sa pohybovala tak nehlučne, že som si nikdy nebol istý, či nestojí za mnou.
„Darien, tu si. S mojou dcérou Rose sa asi ešte nepoznáš?“ povedala ako vždy milým hlasom a ja som zostal v šoku.
Dcérou? Áno, skutočne sa podobali, ale veď Esme nemohla mať predsa takú starú dcéru, či hej? Pripadal som si trochu mimo. Rýchlo som si ju znovu prezrel. Oči mali rovnaké, farbu pokožky tiež, dokonca sa mi zdalo, že aj niektoré rysy mali podobné, no aj tak som tomu nemohol uveriť. O život a súkromie ostatných som sa nezaujímal, preto ma prekvapilo, že Esme je vôbec vydatá. Myslel som si, že má približne toľko rokov ako ja, aj keď v jej tvári sa značila múdrosť niekoľkých desaťročí. Bolo to zvláštne a ja som aj napriek svojej averzii voči ľuďom cítil, že ma zvláštnym spôsobom začína zaujímať a ja som sa tomu chcel zo všetkých síl ubrániť. Netúžil som po akomkoľvek vzťahu s kýmkoľvek. Stačili mi deti a Mya.
„Rose je moja adoptovaná dcéra,“ vysvetľovala ďalej, no týmto ma ešte viac prekvapila.
Videl som, že miluje deti, ale nejaké si osvojiť, to nie je len tak. Za toto si skutočne zaslúžila môj obdiv.
„Rose, toto je Darien, o ktorom som hovorila. Je to skutočne skvelý vychovávateľ a deti si ho obľúbili,“ predstavila ma svojej dcére.
Napriahol som k nej, podľa pravidiel slušnosti, ruku. Úprimne, veľmi som netúžil sa s ňou zoznamovať. Prišla mi chladná ako psí čumák. Príliš povýšená, príliš dokonalá. Ona vyzerala, že po tom túži asi tak ako ja. Neviem, či sa mi to len zdalo, ale prišlo mi, že je v tom niečo viac, no asi to bola v skutočnosti len obojstranná nesympatia medzi nami. Uchopila moju ruku a ja som si mohol všimnúť ďalšiu podobnosť s Esme. Mala rovnako chladnú pokožku, ako ona.
„Teší ma,“ povedala trochu otrávene, no keď sa na ňu pozrela Esme akýmsi káravým pohľadom, trochu sa pousmiala.
„Aj mňa,“ odvetil som rovnakým tónom a tým som jej dal najavo svoj postoj k nej.
Pustil som jej ruku ako prvý a vtedy sa ozvala moja blonďavá láska.
„Dar, šak je Rose klásna? Ja budem tiež taká pekná, keď budem vejká?“ opýtala sa detským hláskom a ja som okamžite zabudol na okolie a sústredil sa len na ňu.
„Ale Lilly, ty si krásna už teraz,“ presviedčal som ju, čím som na jej tvári vyčaril úsmev.
Brnkol som jej prstom po nose a ona sa zasmiala.
„Darien, poď si s nami zahrať futbal,“ ozval sa za mnou hlas jedného zo starších chlapcov.
„Dobre, hneď som tam. Počkajte na mňa vonku,“ zakričal som. „Lilly, ty sa tu pekne hraj s Rose a Esme a ja pôjdem za chlapcami von, dobre?“
„Ale večer plídes, však?“
„Samozrejme. Uložím ťa do postele a prečítam ti rozprávku.“
Odkedy som začal robiť v domove, trávil som tu väčšinu času, aj keď som nemusel. Naša riaditeľka sa už s úsmevom sťažovala, že po mojej výplate tento domov zbankrotuje, na čo som ju ja uistil, že nechcem ani o penny viac, ako sme sa dohodli.
„O snehulienke?“
„Ale veď tú som ti čítal včera, nechceš nejakú novú?“
„Nie,“ povedala rozhodne.
„Tak dobre,“ odvetil som, pohladil ju po vlasoch a vstal.
„Dámy, ospravedlňte ma,“ povedal som hlasom gentlemana z minulého storočia a odišiel som von.
Asi pol hodinu som hral s chalanmi futbal, ale po neustálych ťahaniciach som sa radšej pasoval do úlohy rozhodcu.
„Faul,“ skríkol som a ukázal na Lexa.
„Ale, no tak, Darien. To nebol faul!“ presviedčal ma, no ja som sa nedal.
„Oči mám ešte v poriadku. Bol to faul. Coryho družstvo má rohový kop,“ rozhodol som.
„Darien, Darien,“ ozvalo sa mi za chrbtom rozrušený hlas a ja som v tom naliehavom volaní spoznal hlas našej riaditeľky.
Otočil som sa a videl, ako beží ku mne.
„Bože Darien, ani neviete, aká som rada, že ste tu,“ hovorila, no rozprávala strašne rýchlo a ja som mal problém pochopiť, čo vôbec hovorí.
„Ukľudnite sa,“ nakázal som rozhodne, lebo vyzerala ako minútu pred hysterickým záchvatom.
Netrvalo dlho a jej dych sa trochu spomalil, no aj napriek tomu som videl, že je stále rozrušená. Ruky sa jej viditeľne triasli a hlava sa jej v krátkych intervaloch otáčala odo mňa smerom k budove domova a naspäť.
„Tak, a teraz mi povedzte, čo sa stalo?“
„Je tu Marcov otec a chce ho vziať preč. Je dosť opitý a tiež agresívny. Volala som aj políciu, ale na ceste sem je nejaká havária, tak sa sem dostanú až tak o pol hodinu a ja neviem, čo si mám počať. Mladšie deti sa zatvorili s vychovávateľkami v jedálni a staršie vo svojich izbách, ale Marca som nikde nevidela. Čo ak ho nájde?“ vzlykla a do mňa vošla zlosť.
Moje videnie sa rozostrilo a moju myseľ naplnila čierna hmla. Bola taká hustá, že som sa v nej strácal. Srdce sa mi rozbúchalo pod návalom adrenalínu, ruky som podvedome zaťal do pästí a telo sa mi naplo.
„Kde je?“ zavrčal som cez zaťaté zuby.
Nečakajúc na odpoveď som sa rozbehol dnu.
„Naposledy bol v západnom krídle pri počítačovej učebni,“ ozval sa za mnou ešte hlas riaditeľky, no ja som ho už vnímal len okrajovo.
Čiernota sa rozplynula a ja som mal pred očami novú krvavočervenú clonu. Vlny zlosti ma až príliš rýchlo požierali. Bolo mi jasné, že pokiaľ ho nájdem, ako na Marca čo i len zdvihol ruku, na mieste ho zabijem. Nenávidel som takých, ako bol on. Násilníkov, ktorí si stále musia niečo dokazovať a hlavne, keď si to dokazujú na bezbranných deťoch. Hajzlov, ktorí sa opovažujú si myslieť, že sú niečo viac a úplne najviac som neznášal pedofilov. To bol vrchol ľadovca všetkých tých zasraných špinavcov. Utekal som chodbami domova dúfajúc, že stihnem prísť včas. Väčšina dverí bola zatvorená a ja som si aspoň trochu oddýchol, že väčšina detí je mimo nebezpečenstva. Už som sa nachádzal v západnom krídle, keď ticho prerušil opitý mužský hlas.
„Tak ty si myslíš, že sa tu budeš predo mnou skrývať? Ty malý sukin syn!“
„Au, otec, to bolí. Prestaň, prosím,“ prosil ho Marco, no to som už vchádzal do miestnosti, ktorú mal Marco najradšej.
Hneď ma mohlo napadnúť, že bude pri svojich milovaných počítačoch. Keď som uvidel scénu pred sebou, môj zdravý úsudok išiel bokom. Teraz som bol len ja a ten hajzel, čo si hovorí Marcov otec. Marco sedel na zemi a jeho ožratý otec ho mlátil rukami. Marco si rukami objímal hlavu, podľa všetkého si ju tak chcel chrániť, ale na jeho otca to nemalo žiadny účinok. Keď sa znovu napriahol, že ho udrie, zasiahol som. Chytil som jeho ruku do svojej a celou silou som ju vyvrátil.
„Čo to?“ pýtal sa zmätene, no ja som mu neodpovedal.
Otočil som si ho tvárou ku sebe a dal mu päsťou do zubov. O chvíľu sa už váľal na zemi, no ja som neprestával udierať.
„No čo? Ako sa ti to páči? Ako sa ti páči chuť tvojej vlastnej medicíny? Aké to je, keď si v úlohe obete,“ vrieskal som na neho a mlátil ho hlava nehlava.
V hlave som mal len jediné – musím sa postarať o to, aby už nikdy Marcovi neublížil a to za akúkoľvek cenu. Marcov plač v pozadí som vnímal len okrajovo. Vedel som, že tam je, ale bolo mi to srdečne jedno. Teraz bol dôležitý len ten zkurvysyn, čo ležal na zemi. Kopal som do neho, mlátil ho päsťami. Chcel som tento svet zbaviť tej kôpky hnoja, ktorá sa nazývala otcom. Bolo mi jedno, že už nevníma, bolo mi to úplne jedno. Neprestával som ho udierať. Už som nerozlišoval, čo je dobré a čo zlé. Dark bol späť.
„Darien, prestaň, už dosť,“ ozval sa mi za chrbtom známy láskavý hlas a na moje rameno dopadla niečia ruka.
Stálo ma veľa úsilia, aby som sa donútil rozohnať tú krvavú červeň v mojej mysli. S pohľadom plným zúrivosti sa otočil na toho, kto ma vyrušil. Chcel som, aby ma pustil a ja aby som mohol pokračovať v zbavovaní sveta vinníkov. No ako som pohliadol do tých mäkkých očí farby medu, zasekol som sa. Keby to bol ktokoľvek iný, kašlal by som na neho, ale tým očiam, plným nežného citu, sa nedalo odporovať. Dark ju za to nenávidel, ale Darien jej v duchu ďakoval.
„Darien, to bude v poriadku. Už je tu polícia, postarajú sa o neho,“ presviedčala ma a ja som jej, ani sám neviem prečo, veril.
Ruka mi klesla popri tele a ja som si až teraz uvedomil, čo som vykonal. Bože, veď som skoro zabil! Znovu. Aj keď to bol parchant, ubližujúci svojmu vlastnému synovi, tak ja som bol ten, čo skoro zabil. Len Boh môže súdiť, len on môže vziať život. Kto som ja, že som sa chcel stať jeho rukou? Anjel pomsty, diabol, píšuci si svoje vlastné pravidlá, sudca dobrého a zlého? Kto? Odrazu som sa ocitol v Esminom náručí a na tvári som pocítil niečo mokré. Plakal som.
„Pššt, to bude dobré,“ tíšila ma. „Darien, všetko bude dobré!“
Dobré? Ako môže byť ešte niečo v súvislosti so mnou dobré? Som len monštrum, ktoré si ani nezaslúži na tomto svete existovať. Podivná hračka prírody, s ktorou si niekto zahral hru zvanú posraný život. Vytrhol som sa z jej náručia a rozbehol sa preč. Nevšímal som si hlas, ktorý za mnou kričal, aby som sa vrátil. Nasadol som do auta, cestou sa stavil v obchode a rútil sa domov. Ničoho som si nevšímal, auto som nechal len tak na ceste pred domom. Vybehol som po schodoch, nevšímajúc si domácej, ktorá na mňa niečo kričala. Netuším, ako sa mi v mojom stave vôbec podarilo strčiť kľúč do zámku, no sedel som na zemi v našom byte pri dverách, opierajúc sa o ich tmavé drevo.
Bi sa do pŕs, ó, človeče, a vychvaľuj sa, že nie si vrahom! Veď zabíjať znamená vraždiť a podľa tvojho presvedčenia si prikázanie Pánovo nikdy neprekročil. Hrdo môžeš predstúpiť pred neho a bez bázne a hany môžeš plný nádeje očakávať otvorenie práve tejto strany tvojej knihy života. Zamyslel si sa však pritom už nad tým, že pre teba existuje aj pojem ubíjať, a že ubiť znamená to isté čo zabiť?
Oči mi padli na fľašu v mojich rukách. Zlatistý mok v nej priam túžil po spojení s mojimi perami, s mojím vyprahnutým a bolesťou stiahnutým hrdlom. Som vrah, to jediné som mal teraz v hlave. Som najväčší odpad, najhoršie monštrum, aké tento svet videl. Zdvihol som fľašu a priložil si ju k ústam.
Znovu som do toho spadol...
Ďakujem za komentáre pri prvej kapitole. Som rada, že vás táto poviedka zaujala, aj keď tu nejde o tradičné E+B. Plánovala som pohľady len z Darienovej strany, ale teraz neviem. Chceli by ste nahliadnuť aj do mysle Esme? Ako to vníma ona? Nie som si istá, či je to dobrý nápad, písať z jej strany. V poviedke sa samozrejme časom objavia aj ostatný Cullenovci.
« Předchozí díl Následující díl »
Autor: NeliQ (Shrnutí povídek), v rubrice: FanFiction na pokračování
Diskuse pro článek Ďakujem za všetko - 2. kapitola:
Dievča moje zlaté. TOľko pocitov, toľko myšlienok, čo si dala do tohto príbehu a koľko toho cítim teraz ja... No ja nemám slov. Najradšej by som napísala komentár v dĺžke tvojej kapitoly, ale nedokážem. Nedokážem slovami opísať ako sa teraz cítim. Viem aké je, keď ožratý človek mláti svoje dieťa a nemá sa ho kto zastať. Stretla som sa s týmto. A musím povedať, že pocity a chovanie Dariena úplne chápem a nič mu nezazlievam. Chránil Marca.Krása, naozaj dokonalosť. A naozaj ma zaujíma, čo Esme na ňom fascinuje.
super poviedka, konečne prišlo niečo nové, teším sa na pokračovanie a držím palce
Je to opravdu dobrý dílek. Zbožuju tuhle povídku. Je tak jiná a nevšední.. no vlastně.. nedá se to vyjádřit slovy...
Kľudne pokračuj týmto smerom, veď aj tak sa časom dozvieme, čo vlastne Esme na Darienovi tak "láka".
Inak je to celé super. Hltám každé jedno slovo.
Je to suprový a abych pravdu řekla sem ráda když se tu objeví povídka která není jen o E+B povídky o někom jiným jsou takový osvěžující a dá se tam všelicos vymyslet což se ti povedlo na jedničku moc se mi to líbí a těším se na další kapitolu a ráda si přečtu i pohled Esmé pokud se ti bude chtít ho napsat
váu.. už som zabudla, aké perfektné bývali tvoje poviedky. Pokračuj!
Vieš, neviem ako ho Esme vníma, myslím, že jej je ho asi ľúto. Nehám to na tebe. Ale zatial sa mi páči na 100%. Perfektné.
Mozem s cistym svedomim napisat, ze uz som davno necitala nieco, co by ma tak velmi nakoplo do nedockavosti. Naozaj sa neviem dockat dalsej kapitolky. Rovnako ako to, ze je to konecne zmena. Som velmi rada, ze si nezacala pisat o klasike E+B.
Neviem ako su na tom iny, ale mna zaujimaju pribehy, ktore boli pred ich premenou a neboli prezentovane na platne
Som zvedava kam posunies jeho zivot a skutocnost, ze do ich pribehu sa dostane nova osoba, ktora nie je v klasike. Takze ja za seba hovorim
Veľmi pekná kapitolka. Teším sa na pokračovanie.
Píšeš naozaj krásne, viem sa vcítiť do jeho pocitov a som naozaj zvedavá, aký je vzťah Esme k nemu.
Páni... Nemám slov, úplně mě to dostalo. A pohled Esme rozhodně JE dobrý nápad.
Perfektne, tesim sa na pokracko
Přidat komentář:
- A bit of different (reality) - 6. kapitola
- A bit of different (reality) - 5. kapitola
- A bit of different (reality) - 3. kapitola
- A bit of different (reality) - 2. kapitola
- A bit of different (reality) - 1. kapitola
- Minulost žije s námi - 23. kapitola
- Je příliš pozdě... Nenávidím tě - 16. kapitola
Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz
...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů
Kdo je tu z členů? Klikni!