Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Ďakujem, že si - 1. kapitola

Dakota jako Jane


Ďakujem, že si - 1. kapitolaToto ma prekvapivo napadlo, keď som dnes umývala dlážku - asi by som to mala robiť častejšie. Ústrednou postavou tejto poviedky bude Darien, ktorý bol kedysi typický zlý chlapec. Má za sebou rušnú minulosť, o ktorej nerád hovorí. Jedinou osobou, ktorej dôveruje, je Mya - jeho najlepšia kamarátka, inak nedôveruje nikomu. Poviedka začína v deň, keď Darien nastupuje do novej vytúženej práce a stretáva sa s Esme, ktorá v Detskom domove pracuje ako hlavná vychovávateľka. Darien od začiatku nevie, ako sa k nej má chovať. Radšej si od všetkých drží odstup, no Esme je vytrvalá. Niečo ju na Darienovi láka a Carlisla to po čase začne trápiť. Aké tajomstvo Esme ukrýva? A čo Darien? Čo sa vlastne v minulosti stalo?

1. kapitola

Ďakujem Bohu, že som spoznal ju. Ďakujem bohu, že som spoznal ich rodinu. Ďakujem za všetko.

Darien

„Vstávaj,“ ozvalo sa mi pri uchu a tak ma vytrhlo z celkom príjemného sna.

„Hm... em,“ zamrnčal som a prevalil sa na druhú stranu.

„No tak, vstávaj,“ ozval sa znovu ten otravný hlas a niekto mnou zatriasol.

Poslepiačky som chytil perinu a prehodil ju cez seba.

„Darien Christopher Blackwood, ak okamžite nevstaneš, strhnem z teba tú perinu a oblejem ťa kýblom vody. Neser ma,“ zavrčal znovu ten hlas a ja som v ňom spoznal moju spolubývajúcu a najlepšiu kamošku v jednom Myu.

„Dobre, dobre, už idem,“ povedal som viac než neochotne a snažil sa svoje veľké telo dostať z postele.

„Hurá. To ti teda trvalo. Dnes je predsa tvoj veľký deň, hádam nechceš prísť neskoro?!“ povedala a ja som sa na ňu dnes prvý krát pozrel.

Vyzerala dobre ako vždy. Teda aspoň mne  sa  Mya vždy páčila, hoci som ju nikdy nebral inak ako kamošku. Poznali sme sa už dlhé roky, zažili sme spolu aj to zlé. Spoločne sme si prešli aj odvykačkou a nakoniec sme si, už relatívne čistý, našli spoločné bývanie. Mya sa stále venovala činnosti, ktorú tak milovala – tetovaniu – a bola v tom skutočne dobrá. Vo Vancouveri, kde sme teraz bývali si zariadila vlastný salón a zákazníci sa k nej len hrnuli. Ja som tiež  miloval tetovanie, ale robiť ho ma nikdy nelákalo. Ja som túžil po niečom inom – chcel som pomáhať. Pomáhať deťom, ktoré nemali rodičov, deťom v detských domovoch a centrách, aby túto svoju životnú etapu zvládli lepšie,  ako kedysi ja. Po príchode do Vancouveru som sa zahlásil na vysokú školu a teraz som sa už mesiac hrdil diplomom z odboru – ošetrovateľ, vychovávateľ.

Ako mi už Mya stihla pripomenúť, dnes je môj prvý deň v mojom prvom normálnom zamestnaní. Dnes začínam robiť ako vychovávateľ v jednom z Vancouverských detských domovov.

„Nie, nie, samozrejme chcem prísť načas. Dobre vieš, ako dlho som na tú prácu čakal a ako sa na ňu teším,“ odvetil som a konečne sa vytrepal z postele.

„Dobre Dark, ja ti zatiaľ pripravím niečo na jedenie,“ povedala a už jej nebolo.

Čo by som ja robil, keby som ju nemal, pomyslel som si cestou do kúpeľne. Len ona mohla používať moju prezývku z minulosti, z čias, keď bolo skutočne všetko okolo mňa temné. Ona si totižto to privilégium vyslúžila, keď mi zachránila život. Ale nechcem už viac spomínať, na tie roky, radšej budem myslieť na to, čo ma čaká.

Zapadol som do kúpeľne a dal si rýchlu sprchu. S potešením som skonštatoval, že moje dnešné strnisko ešte nie je také  výrazné, aby som sa musel holiť, tak som si len umyl zuby a tvár. Do vlasov som si votrel trochu gélu a len ich trochu rozstrapatil. Musel som  uznať, že vyzerám celkom v pohode. Určite nie, ako typický vychovávateľ, ale zase už ani nie, ako drsný chlapec. Keď som sa vrátil do izby, na posteli ma už čakalo pripravené oblečenie. Musel som sa pousmiať nad Myinou starostlivosťou. Niekedy sa chovala skôr ako moja mama, než ako kamarátka. Obliekol som si teda veci, ktoré mi prichystala – bledé rifle, čiernu košeľu s dlhým rukávom a šedé sako. Zbehol som dolu, kde ma už privítala lahodná vôňa čerstvo uvarenej kávy a praženice. Hladný som bol ako sto čertov, tak som sa do toho s chuťou pustil. O chvíľu už na tanieri nezostala ani omrvinka.

„To bolo božské! Ty si bola v minulom živote určite čarodejnica,“ chválil som ju.

„Haha, tie rečičky si nechaj pre vychovávateľky do práce. Ich nimi možno ešte ohúriš,“ zasmiala sa a pokrútila hlavou.

Život s Myou bol viac než príjemný. Ona vedela, čo môže očakávať odo mňa a ja som tiež vedel, čo môžem očakávať od nej. Poznali sme svoje najtemnejšie tajomstvá a aj napriek tomu sme sa mali radi. Ja som ju bral takú, aká je a ona sa mi odvďačovala tým istým. Pozrel som sa na hodinky a s úžasom zistil, že mám najvyšší čas vyraziť.

„Dobre Mya, ja už musím letieť. Uvidíme sa večer,“ povedal som a vlepil jej jeden rýchly bozk na tvár.

„Drž sa a nech ti to tam vyjde,“ zaželala mi, ale to som už len započul vo dverách.

Po schodoch som skoro utekal, taký som bol rozrušený. Dnes sa mi mal splniť môj veľký sen. Nasadol som do svojej Corvetty, ktorá bola jediným luxusom, ktorý som si  dovolil a uháňal som do práce. Pred domovom som sa musel chvíľu vydýchať, pretože nadšenie ma tak pohltilo, že som bol schopný tam nabehnúť a skríknuť: „Tak tu ma máte!“ a to by sa na mňa asi pozerali ako na blázna. Keď sa mi zdalo, že som už dostatočne kľudný, vystúpil som z auta a zamieril do kancelárie riaditeľky, kde som pre dvomi týždňami zaniesol svoj životopis, s doporučeniami od učiteľov. Cestou do kancelárie som stretol vychovávateľku s niekoľkými malými deťmi. Najstaršie mohlo mať najviac osem rokov. V jej tvári som videl najprv  prekvapenie, no potom sa usmiala. Ja som len jemne podvihol kútiky, nemal som v pláne tu pestovať nejaké blízke vzťahy, teda to sa samozrejme netýkalo detí. Tie som miloval – boli oveľa úprimnejšie ako dospelí a nikdy vedome neubližovali. Ani som sa nenazdal a stál som pred kanceláriou. Zaklopal som a čakal.

„Ďalej,“ ozvalo sa spoza dverí, a tak som vstúpil.

Riaditeľka bola postaršia príjemná žena, ktorá bola rada, že niekto tak mladý a s mojimi doporučeniami má záujem sem ísť pracovať. Zmluvu mala už pripravenú, takže zostávalo ju už len podpísať. Musím sa priznať, že sa mi aj trochu klepali ruky, keď  som tam  nechával svoj autogram. Riaditeľka mi podala jednu kópiu a zaželala mi, nech sa mi v práci darí. Potom ma zaviedla do jednej z miestností, ktorá podľa vybavenia slúžila deťom na hranie. Tento domov, ako som si  už mohol všimnúť, bol na oveľa lepšej úrovni ako tie, v ktorých som vyrastal. Všetko tu  bolo čisté a upravené. Steny boli čerstvo vymaľované a nábytok vypadal byť skoro nový. Zrejme majú nejakého štedrého sponzora.

Ani som sa nenazdal a do vnútra vstúpila žena, ktorá za ruku viedla malé blonďavé dievčatko, ktoré si cmúľalo prstík.

„Oh, Esme, tu ste. Práve som vás hľadala. Toto je ten nový vychovávateľ, o ktorom som vám hovorila. Prosím, preveďte ho po domove a ukážte mu čo a ako? Ja musím ísť do kancelárie ešte niečo vybaviť,“ povedala a už jej nebolo.

V rýchlosti som si prezrel tú ženu. Bolo až neskutočne krásna,  ale ja som už kráse neveril. Veľa krát sa krása ukáže ako falošná a zakrýva skutočnú ľudskú podstatu. Na to som už za tie roky prišiel. Mala dlhé hnedé vlasy a srdcovitú, na prvý pohľad milú tvár,  ktorá však momentálne prezrádzala prekvapenie. Nevedel som, čo si o tom mám myslieť,  ale bolo mi to vcelku jedno. Po chvíli sa tá žena spamätala a napriahla ku mne ruku.

„Dobrý deň, vy musíte byť Darien. Ja som Esme, hlavná vychovávateľka,“ predstavila sa s úsmevom.

„Rád vás spoznávam, Esme,“ odvetil som viac než formálne a potriasol jej rukou.

Na krátku chvíľu ma prekvapil chlad jej pokožky, no potom so si povedal, že na tom aj tak nezáleží.

„Ak ti to nebude vadiť, radšej si tykajme. Všetci vychovávatelia to tu tak robia,“ navrhla a sklonila sa k dievčatku, ktoré ju potiahlo za sukňu.

„Áno Lilly?“ opýtala sa Esme stále milým hlasom.

„Eme, do je ten ujo?“ vyzvedala Lilly detským hláskom.

„To je tvoj nový vychovávateľ – Darien,“ odvetila.

Lilly sa usmiala a odhalila dva mliečne zúbky a ja som si ju v tej chvíli zamiloval. Sklonil som sa na jej úroveň a podal jej svoju ruku.

„Ahoj Lilly, ja som Darien,“ predstavil som aj jej.

Vystrela svoju maličkú rúčku a tá sa na krátky okamih stratila v mojej dlani.

„Ajoj, Dar... Dar...“ snažila sa vysloviť moje meno.

„Kľudne ma môžeš volať Dar,“ pomohol som jej.

Lilly sa znovu usmiala, avšak moju ruku nepustila.

„Poď Dar, ukážem ti to tu,“ zaštebotala, pustila Esme a začala ma ťahať von z miestnosti.

Prispôsobil som sa jej malým krôčkom a vydali sme sa po chodbe. Počul som, ako ide Esme za nami a celý čas som cítil na sebe jej pohľad. Zvláštnym spôsobom ma to znepokojovalo. Vôbec som nevedel, čo si mám o nej myslieť. Väčšinou som vedel ľudí odhadnúť na prvý pohľad, ktorý pre nich málokedy končil pozitívne, ale pri nej som si nebol istý. Pôsobila až príliš milo, aby to bola pravda. Rozhodol som sa, že si ju prestanem všímať a začal som odpovedať na Lillyne zvedavé otázky.

Takto sa to všetko začalo...

 

Zhrnutie



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Ďakujem, že si - 1. kapitola:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!