Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Life is change 1

Alice Cullen


Life is change 1Bella Swanová, neobyčajná dospievajúca slečna, ktorá nedávno prišla o rodinu. Začala žiť nový život, utvorila si vlastný svet, do ktorého nikoho nepúšťa, avšak spomienky zostali. Kým bola Bella predtým, než sa jej svet prevrátil naruby? A čo sa stane, keď na novej škole, kam ju presunuli úrady, stretne človeka, na ktorého sa zaprisahala, že zabudne? A ako zareaguje daná osoba, keď sa dozvie pravdu?
Moja nová poviedka na pokračovanie. Dúfam, že sa bude páčiť.

1. kapitola

„Bella, ponáhľaj sa!“ zakričala na mňa moja opatrovníčka, Nina. Ujala sa ma po nehode a vlastne rozhoduje o mojom živote, až kým nedospejem. Snaží sa pre mňa robiť len to najlepšie, preto sa často sťahujeme a ja mením školy, no neuvedomuje si, že mi to robí len ťažším. Ja sa jej do toho však nestarám. Zo začiatku som sa vzpierala, ale tie sprosté hlavy na úradoch a v škole jej bohviečo nakecali a ja som preto zostala len nepodstatnou súčasťou celého procesu. Nezazlievala som jej to. Nina je dobrá, avšak veľmi manipulovateľná osoba, nechá sa ovplyvniť takmer každým, kto sa jej pozdáva. Je veľmi naivná, keď si nechá radiť od sociálnych pracovníčok, ale čo už, každý je nejaký. Nine som svojím spôsobom vďačná, hlavne preto, že ma akceptuje takú, aká som a nepokúša sa ma zmeniť ako moji „milí“ spolužiaci, až príliš „nápomocné“ učiteľky, alebo nejaké bláznivé psychologičky, ku ktorým ma učiteľky posielajú. Nina ma jednoducho necháva žiť vo svojom vlastnom svete, do ktorého sa mi nestará.

Nuž, o svojom živote by som mohla rozprávať hodiny, avšak v tomto prípade by bolo rozprávanie o nočnom putovaní dážďovky cez kaluž vody omnoho zábavnejšie, tak to teda preskočme.

„Čo sa chveješ, Stanley už dole čaká pätnásť minút, päť -desať minút naviac ho nezabije,“ zakričala som na Ninu a ďalej sa trápila s tými nezdarnými nohavicami.

„Isabella!“ zakričala na mňa Nina výhražne.

Ó bože, asi dostanem domáce väzenie, to nebudem môcť chodiť po nociach na party a olizovať sa s každým druhým vyhúlencom ako moje rovesníčky. Čo si len počnem bez mojej minisukničky, teda, ak sa ten kus látky tak vôbec dá nazvať, a úzkom tope s výstrihom po kolená?  Dobre, priznávam, som mierne sadistická, ale pri pohľade na tie „cicušky“ sa vážne niečo búri v mojom tráviacom trakte. Už len pri tejto myšlienke je moja nechuť ísť do školy ešte väčšia. To zas bude pohŕdavých pohľadov, „nenápadného“ šuškania poza môj chrbát, klebiet.

Tak, s oblečením som sa už vysporiadala, úzke džínsy, top bez ramienok siahajúci pod zadok, na to bolero, trochu upraviť vlasy, jemne sa nalíčiť a... aby som nezabudla, dôležitý doplnok – slnečné okuliare slúžiace prevažne ako čelenka, taška cez plece. Už len nasadnúť na svojho štvorkolesového tátoša a hurá do školy.

„Sekne ti to,“ pochválila ma Nina, keď som došla do kuchyne.

„Prosím ťa,“ prevrátila som očami, keď som si brala jeden rožok na cestu. Nina sa na mňa len ľútostivo usmiala, zaželala mi pekný deň, čím si odo mňa vyslúžila ďalší veľavýznamný pohľad a ďalej sa venovala svojej neidentifikovateľnej práci. Ja som už len prešla do predsiene, kde na mňa čakal Stanley, obula si conversky a rýchlosťou blesku vyrazila z nášho dokonalého, bezbariérového bytu upraveného špeciálne pre mňa.

Stanley ma dobehol až pri aute a pri zhodnotení situácie, to jest po dôkladnom prezretí si ma, zrejme skonštatoval, že najlepšie bude len v tichosti mi pomôcť nasadnúť do auta. Cestou som sa trochu upokojila, avšak keď sme zabočili do areálu školy, moja nervozita bola späť.

„Bella, ak ťa môžem poprosiť, aspoň cez vyučovanie mi vykaj, ide mi o zachovanie autority pred študentmi,“ predniesol Stanley, keď sme zaparkovali.

Zhlboka som sa nadýchla a bez mihnutia oka som mu povedala: „Pozri sa, Stan. Nechcem nič viac, len vypadnúť odtiaľto a docieliť, aby ma vrátili späť, domov. A budem robiť čokoľvek, počuješ? Čokoľvek, aby som sa odtiaľto dostala. A vôbec mi žily netrhá, že ty stratíš rešpekt pred deckami zo školy. A teraz, mohol by si mi pomôcť, prosím ťa?“ Poslednú otázku som vyslovila presladeným hláskom.

Stanley si len povzdychol, pokrútil hlavou a šiel vytiahnuť z kufra môj vozík.

„Prvú hodinu máš ekonomiku so mnou a s ostatnými druhákmi, ktorým velím ja a medzi ktorými budeš odteraz aj ty. V prvom rade sa triede predstavíš, a potom porozmýšľam, kam ťa na svojej hodine posadím. Teraz však ešte máme čas. Prevediem ťa po škole a zavediem do riaditeľne, kde vyplníš ešte nejaké papiere, a potom dostaneš rozvrh,“ diktoval mi Stanley cestou do riaditeľne.

Ja som si len nasadila okuliare, sklonila hlavu a počúvala ho jedným uchom dnu, druhým von. V riaditeľni sedela za mohutným dubový stolom pravdepodobne sekretárka, ktorá vyzerala úplne ako francúzska štetka. Čierna minisukňa, biele obtiahnuté tielko s výstrihom a dioptrie. Čierne krátke vlasy jej lemovali tvár a malé oči sa upriamili na moju maličkosť. Potom však venovala pozornosť len Stanleymu a pri jej spôsoboch sa mi pomaly ale isto začal zdvíhať žalúdok. Keď som videla Stanleyho reakciu, uznala som, že to nemá význam, a tak som sa ujala slova ja.

„Akože, sorry decká, že vás ruším pri tejto nechutnosti, ale ja som si prišla po svoje papiere a rozvrh. Akonáhle sa však vzdialim, pokojne pokračujte,“ prehodila som ľahostajne, čím som na seba upriamila pozornosť tých dvoch.

„Ehm?“ ozvala sa konečne tá šľapka, s tým najväčším pohŕdaním v hlase, aké som kedy u koho počula.

„Ehm? Zaskočilo? Alebo trpíte hluchotou? Prepáčte, musím to opakovať?“ pýtala som sa unavene.

„Čože? Čo si to dovoľuješ?“ spýtala sa pohoršene.

Musela som sa zachichotať a už som jej chcela odpovedať niečo poriadne štipľavé, keď sa do toho zamiešal Stanley.

„Prepáčte mi to, Klára, tuto slečna Isabella je u nás nová. Požiadal by som vás o tie papiere a rozvrh hodín pre ňu,“ ozval sa zdvorilo.

„Nech sa páči,“ odsekla tvrdo a prebodávala ma ľadovým pohľadom. Ja som sa jej len ďalej škerila do tváre, čo ju očividne ešte viac popudilo. „A nabudúce, nech slečna vie, ako sa má správať k starším osobám.“

„A to mi hovorí nejaká blbka s IQ húpacieho koníka, ktorá balí ženatého učiteľa,“ zašomrala som si popod nos, no zároveň dosť nahlas na to, aby ma počula. K slovu sa viac nedostala, to som si to už mierila von s riaditeľne.

„Bella, prosím,“ ozval sa Stanley za mnou.

„Daj mi pokoj,“ odsekla som mu a nechala som sa viesť do triedy.

Bolo pár minút po zvonení, chodby boli vyľudnené a jediný zvuk, ktorý sa ozýval široko-ďaleko boli Stanleyho kroky. Onedlho sme zastavili pred odbornou učebňou ekonomiky, z ktorej sa ozýval krik nejakých chalanov. Nervozita vo mne narastala čoraz viac, až kým ma Stanley nedotlačil do triedy. Vtom momente všetko utíchlo a ja som sa na plné hrdlo rozosmiala.

Obraz, ktorý sa mi naskytol bol veľmi... humorný. V celej učebni nebolo jediného dievčaťa, proste celá banda chalanov. Niektorí jednoducho spali na lavici, iní na mňa divne pozerali, ďalší so záujmom a tí ostatní... tí mali jednoducho v paži.

„Ty žartuješ!“ vyhŕkla som smerom k Stanleymu cez slzy smiechu.

„Nie, milá Isabella, toto je tvoja nová trieda, v ktorej budeš jediným dievčaťom,“ usmial sa Stanley prefíkane.

„Teda, tie úrady už očividne nevedia čo so mnou, alebo im jednoducho poriadne pečie na hlavu,“ smiala som sa na celé kolo. To už na mňa upriamila pozornosť celá trieda, okrem tých, čo spali, samozrejme.

„Nuž, už si bola kdekoľvek. V dievčenskej škole, miešanej, s voľným programom, s prísnym režimom... odvšadiaľ ťa preložili, tak sme si povedali, že zmena nezaškodí,“ usmial sa na mňa.

„Jasné, tak ako vždy, všakže?“ spýtala som sa ironicky.

Stanleymu úsmev ihneď zmizol z tváre. „Tak sa predstav svojim novým spolužiakom,“ povedal napokon a rukou ukázal na triedu.

V tej chvíli ma všetok humor opustil, s vážnou tvárou som sa otočila k triede a spustila:

„Volám sa Bella Swanová, prišla som sem z... no, už ani neviem odkiaľ, viete, bolo toho veľa za posledný rok, budete sa musieť zmieriť s tým, že som mierne mešuge.“ Vážnosť z mojej tváre priam sršala... „Bývam neďaleko s mojou opatrovníčkou, Ninou. Medzi moje záľuby patrí snowboarding, behanie, plávanie, skákanie cez švihadlo a taktiež bicyklovanie...“ Vytrvalo som sa prihovárala, ignorujúc nechápajúce pohľady svojich nových spolužiakov. „A najradšej...“ žmurkla som na Stanleyho, „by som sa vyspala s celý pedagogickým zborom.“ Trieda vybuchla smiechom na čele so mnou a chudák Stan zostal tam stáť červený ako primrznutý trpaslík.

Ja som sa hrdo vybrala do zadnej časti triedy, kde som sa chcela usadiť v poslednej lavici, keď ma Stanley zastavil: „Kam si myslíš, že ideš, Isabella?“ spýtal sa autoritatívne.

Ani som sa nenamáhala otočiť sa, len som cez plece odpovedala: „Tak po prvé - som Bella a po druhé - posadiť sa?“ Posledné spojenie som pretiahla do otázky.

„Tak to teda nie, ty budeš sedieť pekne vpredu, musíš byť najbližšie ku katedre predsa,“ zahlásil.

Iba som sa zasmiala a pokračovala v ceste. Zaparkovala som v poslednej lavici vedľa nejakého vysmiateho truľa. Hneď mi prišiel sympatický. Potom som si vytiahla potrebné knihy a až nakoniec upriamila pozornosť na Stanleyho.

„Ale Stan, no tak. Poznáš predsa to príslovie, pod lampou býva najväčšia tma, či nie? Vlastne ti robím službu,“ žmurkla som na neho a ďalej mu nevenovala pozornosť. Ten tam zostal iba stáť, neschopný slova a trvalo mu nejaký ten čas, kým začal hodinu. Toto bude ešte zaujímavý deň...

 


 

!!! DÔLEŽITÉ !!!

Pre prípadné nesúvislosti v ďaľších kapitolách  treba podotknúť, že náš milý Edík je človek a čo sa týka ženského osadenstva Cullenovcov, ešte stále premýšľam, či ho vôbec zasadím do deja. Inak zostáva všetko pri starom, teda vtipný Emmett, ostražitý Jasper a dobrosrdečný Carlisle + celkom obyčajný a ničím výnimočný Ed, ktorý však o tajomstve Cullenovcov vie.

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Life is change 1:

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!