Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction na pokračování » Prokletí v krvi - 36. kapitola

BD


Prokletí v krvi - 36. kapitolaTa slova bolela o to více, že byla pravdivá. Ale byla jsem až moc zraněná na to, abych si nechala líbit další kopanec.
„Pověděla bych mu to!“ vyjekla jsem a praštila se hřbetem ruky do stěny, když jsem jí trhla v zoufalém gestu.
Zavrtěla hlavou. „Nikdy by ses k tomu nedokopala.“

„Co je?“ zeptala jsem se s nepotlačovanou zvědavostí a nejistotou.

Odpovědí mi bylo nepatrné nadzvednutí jednoho černého obočí a pohyb hřbetu ruky proti mé tváři ustal. „Co by mělo být? Užívám si ten pohled.“

Jo, to já taky, blesklo mi hlavou a oči mi opět svévolně sklouzly k odhalenému hrudníku, respektive všem těm hladkým a vypracovaným svalům. Několikrát jsem se přistihla, jak mě jeho až příliš upnuté triko nebo košile nedopnutá vzorně až ke krku ponouká k představám, co bych asi viděla, kdyby mi ten otravný kus látky přestal zaclánět výhled, ale realita byla mnohem lepší než jakékoli představy.

Temně modrá deka poměrně výrazně kontrastovala s nezdravým odstínem jeho kůže a já si nebyla stoprocentně jistá, kdy přesně si ji strategicky přehodil přes boky. Nemohla jsem mu za to nebýt vděčná – já sama se zavrtala vděčně do jemné látky, ačkoliv v tom nebyla žádná logika. Šlo pouze o můj lepší pocit, který se nedal odsunout ani argumentem, že je zbytečné schovávat něco, co už viděl.

Nikdy jsem si nemyslela, že by něco mohlo být tak příjemné a deprimující zároveň – mohla jsem přísahat, že upír ležící ani ne na vzdálenost paže ode mě je ta nejkrásnější věc na světě, ale zároveň mi ta nelidská dokonalost byla trnem v oku. Moje sebevědomí sice stouplo ze záporných hodnot díky jeho pohledům i mumlaným ujišťováním, že ho dozajista znovu zabiju, ale pořád jsem si připadala, jako kdybych s ním byla v jedné posteli nějakým kolosálním omylem.

Leželi jsme vedle sebe, oba na boku tak, abychom byli tváří v tvář. Jeho ruka mi uhlazovala vlasy a hladila spánek a čelo doteky, které jsem sotva cítila. Bylo v tom něco nevysvětlitelně uklidňujícího, co mi ale vůbec nepomáhalo ve snaze udržet těžknoucí víčka otevřená.

„V pořádku?“

„A ty?“ chtěla jsem vědět. Na mysl mi vytanula jeho křečovitě zaťatá čelist a vnitřní souboj, který se mu jasně promítl do obličeje i očí, které mě ještě nikdy tak nevyděsily. Bylo mi jasné, že oproti tomu, co v ten okamžik prožíval on, byla ta bolest, kterou jsem několik okamžiků cítila já, úplná prkotina.

„Ptal jsem se první,“ upozornil mě, vyhýbajíc se mé otázce. Z jeho reakce mi bylo jasné, že upíři se v tomto od mužů neliší – zmrazit peklo by bylo jednodušší než přimět daného umíněnce mluvit o své chvilce slabosti.

„Chce se mi spát. Víc mě teď netrápí.“

Při vzpomínce na důvod, který mě držel většinu noci vzhůru, mnou projela vlna chladu, jako kdyby mi po zádech sklouzla tající kostka ledu.

Srab, srab, srab… jsem zatracený zbabělec. Měla bych mu to říct, když jsem to neudělala včas. 

Tichý smích mu nepatrně zvedl koutky.

Uvidím ho někdy opravdu se smát?

„Spi, maličká,“ vybídl mě měkce a odtáhl ruku od mého obličeje. Místo toho si ji pohodlně položil pod hlavu, jako kdyby hodlal následovat vlastní doporučení.

Tohle oddalování nic nezlepší… o to větší problém potom budu mít… o to více mu ublížím. O to méně mi pak bude věřit. O to více zuřit. 

Místo toho, abych cokoli udělala, jsem se ale zavrtěla na místě a vzápětí se překulila na záda s dekou omotanou kolem těla způsobem, že by si mě někdo mohl splést s mumií. „Co ty?“

„Vypnul jsem si mobil, když jsem sem jel. Kdybych se hodně nudil, můžu se pustit do ujišťování, že jsem nesjel s autem do příkopu, ale jsem živý a po ničem netoužím více než odpovídat na kvanta otázek, se kterýma všichni chodí za mnou.“

Naráz jsem otevřela zavírající se oči. „Kterými. A nevymlouvej se, že jsi neřekl ´kterýma´. Slyšela jsem to.“

„To mám pravděpodobně z toho, jak moc času s tebou trávím,“ zchladil mou škodolibou radost s šikovnou pohotovostí.

Opět jsem zavřela víčka a zavrtěla hlavou na polštáři, abych si z obličeje setřásla několik pramenů vlasů. Mít více energie, protočila bych oči a pokusila se s ním diskutovat, ale takto mi připadala vyčerpávající jenom ta představa.  

Ale řekl to.

Netrvalo to dlouho a usnula jsem bezesným spánkem, který jsem v ten okamžik potřebovala. Připadalo mi, že odpočívám sotva několik vteřin, když mě vyburcoval hlasitý třesk.

Intenzita toho hluku mě vymrštila do sedu, kde jsem se polootevřenýma očima rozhlížela po místnosti ve snaze přijít na to, jestli se jednalo jenom o výplod mého unaveného mozku nebo se něco skutečně rozbilo.

Se značným zpožděním jsem si uvědomila věc, která mě měla do očí uhodit jako první – že Elijahovo oblečení je pryč stejně jako jeho nositel. Moje věci se stále povalovaly nedbale pohozené a zmuchlané na nočním stolku, kde bezpečně pohřbily vše včetně budíku.

Měla jsem dojem, že cítím, jak mi krev zamrzá v žilách při náhlém návalu nervozity a zlé předtuchy. Poplašeně jsme se znovu rozhlédla po místnosti a vzápětí ze stolu strhla pomuchlané tričko, abych viděla na displej budíku.

Bylo deset hodin večer, což potvrzovala i tma, ve které jsem rozeznávala sotva víc než obrysy věcí kolem sebe.

Rychlými a neobratnými pohyby jsem se začala soukat do oblečení. Myšlenkami jsem byla na míle daleko od reality a nebylo divu, že jenom zapnout podprsenku mi zabralo nejméně čtyři nekoordinované pokusy, zatímco tričko mi vyklouzlo z neobratných prstů a spadlo na zem.

V okamžiku, kdy jsem byla oblečená, jsem se vykašlala na boty a vyběhla na chodbu se srdcem bušícím mi až v krku.

Nikdy jsem nebyla pověrčivá, ale věřila jsem v jakousi intuici či šestý smyls, jež se čas od času může ohlásit a prozradit mi, že mě někdo upřeně sleduje, či že bych raději neměla přilévat olej do ohně a utnout hádku, dokud je čas.

Ale v té chvíli byl tento můj pomyslný alarm spuštěný způsobem, který mi držel každý nerv v těle v nesnesitelném, křečovitém napětí.

Jednoduše jsem cítila, že se něco děje. Či spíše to s neochvějnou jistotou, již jsem brala z neznáma, věděla.      

Přesto jsem si ale dovolila doufat, když jsem viděla, že se v přízemí svítí. Modlila jsem se ke svatým, v něž jsem nikdy příliš nevěřila, abych sešla schody a našla Elijaha sedět na pohovce s mobilem u ucha a omluvným úsměvem žádajícím mě o vteřinku, než dokončí pracovní záležitosti. Můj rozklepaný stav by jej určitě vyplašil, ale s několika hlubokými nádechy a nejistým pousmáním bych skončila přitulená k jeho boku, uklidňujíc se, že je vše v pořádku.

Realita byla ale jiná – nohy se mi třásly jako ještě nikdy v životě a jediné, co mi mohlo být byť tou nejmenší útěchou, bylo zábradlí, které jsem svírala, až mě z toho přecházel cit v konečcích prstů. Veškeré útěchy byly k ničemu a to, že jsem sešla ze schodů bez úrazu, by se dalo směle prohlásit za zázrak.

V obývacím pokoji navíc na pohovce neseděl tmavovlasý upír, o němž už jsem nemohla tvrdit, že bych pro něj neupsala vlastní duši ďáblu.

Srdce mi pokleslo v hrudníku a do očí mi vhrkly slzy, o kterých jsem nevěděla, že je stěží zadržuju. „Co jsi udělala?“

Panenkovské oči s karamelovými duhovkami se ke mně zvedly s něčím, o čem jsem nedokázala říct, jestli je němá omluva nebo obvinění. Pravděpodobně bych se nezmýlila, kdybych hádala oboje. 

„Co jsi udělala ty? Slíbila jsi, že mu to povíš.“

Ta slova bolela o to více, že byla pravdivá. Ale byla jsem až moc zraněná na to, abych si nechala líbit další kopanec.

„Pověděla bych mu to!“ vyjekla jsem a praštila se hřbetem ruky do stěny, když jsem jí trhla v zoufalém gestu.

Zavrtěla hlavou. „Nikdy by ses k tomu nedokopala.“

„Zato ty o tomhle víš všechno, že? Z tohohle bordelu,“ bosou nohou jsem kopla směrem ke směsi skla, deformovaného kovu a rozbité omítky, která kdysi bývala krbem, „to je totiž krásně vidět!“

Nezdálo se, že by na Alici moje vztekání udělalo přílišný dojem… dokud mě nesežehla pohledem, který by dokázal poslat k zemi celý dům. „Měla jsi šanci.“

„Měla jsem šanci? Poníženě ti za ni děkuju! Víš, kam… sakra! Jak jsem to na něj měla asi jenom tak vybalit? Ze všech lidí zrovna na něho?“

„Měla sis najít způsob,“ oznámila mi nuceně klidným hlasem.

Přistihla jsem se, že chci, aby na mě začala ječet stejně, jako jsem řvala já na ni. Nedokázala jsem se dívat na to, s jak chladnou hlavou dokáže mluvit. Z celého toho jejího vystupování se mi dělalo špatně a slzy tekly s o to slepějším hněvem.

„Chtěla jsem! Nemohlas mi dát pár pitomých hodin? Zabilo by tě to? Nebo máš teďka dobrý pocit, že je všechno…“

Nebylo mi souzeno doříct větu, protože v tom okamžiku se mi hlava otočila do strany pod náporem nečekané síly.

Zapotácela jsem se a ruka mi automaticky vylétla k tváři. Nevěřícně jsem se podívala na upírku stojící sotva půldruhého kroku ode mě.

Praštila mě.

Použila sotva tolik síly, aby mě to zabolelo, ale na tom nezáleželo. Vlna ponížení mnou projela v okamžiku, kdy jsem si uvědomila absurdnost celé situace – že mi právě vlepila facku osoba o hlavu menší a přinejmenším deset kilo lehčí než já, jako kdybych byla nějaký rozmazlený spratek vřískající v supermarketu.

„Poslouchej se vteřinu, Samantho!“ zavrčela rázně jasnovidka, „zníš a chováš se jako ten nejsobečtější člověk pod sluncem.“

Spodní ret se mi neovladatelně rozechvěl. „Já jsem sobec? Z pohledu živé mrtvoly asi jo… ty si asi nepamatuješ, jaké to může být… vědět, že umřeš, co? Ne… ne, neumřeš… ale chcípneš jako laboratorní krysa…“

Chtěla jsem říct ještě něco dalšího. Byly ještě kvanta věcí, které jsem měla vyřvat do světa, když už jsem byla v tom, ale hlasivky i psychika mě svorně zradily.

Roztřepala jsem se ještě více a malátně se opřela zády o poničenou stěnu vedle pozůstatků krbu, který vypadal spíše, jako kdyby v něm vybuchl granát, než do něj kopl rozzlobený upír. Sesunula jsem se k zemi s hlavou schovanou v dlaních a v záchvatu hlasitého pláče, který jsem nedokázala zastavit.     

Minutu či dvě jsem se otřásala pod náporem vzlyků, než se ozvalo lehké zacinkání skla a kolem ramen mě vzaly štíhlé paže.

„Chápu, že se bojíš, Sam. Máš na to to nejsvatější právo a já tě rozhodně neměla uhodit, ale… nemohla jsem tě nechat, abys Elijahovi ubližovala, když už toho takhle je moc. Ale pokus se uklidnit. Pomoc je na cestě a je to osoba, která najde řešení, i kdyby ho měl vytvořit. Přísahám, že tě z tohohle dostaneme, Sam. Přísahám, že to bude v pořádku.“

Skoro jsem se hystericky rozesmála.

Rychle a jistě umírám a ten jediný, na kom mi na tomhle světě záleží, je pravděpodobně už mimo Státy. Zuří a pravděpodobně mě nenávidí… ano, všechno určitě bude v pořádku.     

 

Jestli ze Sam dělám hysterku? Pravděpodobně ano...

Ale kdo píše, zná ten pocit, kdy si skrze dění ve svém příběhu ventiluje emoce a vypouští páru. Právě proto jsem asi s kapitolou tak spokojená. Zdá se mi tak nějak... reálná. 

Co myslíte vy? Kdy se vrátí Elijah?


« Předchozí díl Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Prokletí v krvi - 36. kapitola:

 1 2   Další »
15. 001
19.12.2013 [16:46]

Emoticon Emoticon Emoticon

14. Lillyk
19.12.2013 [16:45]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

13. funny
17.12.2013 [20:54]

Parada.... jsem zvedava kdy se elijah vrati, doufam, ze nas nenechas dlouho cekat...dostvam abstak po dvou dnech :D :D

12. Lillyk
14.12.2013 [21:30]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Kdy bude přibližně další kapča....nemužu se dočkat pokračování

11. kenzi
14.12.2013 [15:46]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

10. Petronela webmaster
12.12.2013 [16:19]

PetronelaPáni, fakt skvělá kapitola. Ten začátek - chvíli jsem uvažovala, kde jsem se to octla a tak, ale potom, když mi po to chvíli docvaklo (nediv se, četla jsem to ráno sotva jsem se probudila a můj mozek se ještě nenastartoval) jsem hleděla a byla doslova nadšená z vývoje téhle situace. Elijah překročil hranici líbání a byli spolu v posteli!!! Bomba, fakt seti to povedlo, k téhle části není co dodat.
Víc mě ale znepokojilo pokračování kapitoly. Alice se promluvila s Elijahem a Samině budoucnosti? Páni, musela mu říct všechno, co se dozvěděla o Sam a jemu se to vůbec nelíbilo - a já se vůbec nedivím, vždyť on ji miluje a ona mu umírá před očima a ještě mu to není ani schopná říct.
Docela by mě zajímalo, jak se zachová, až se spolu opět setkají, ale teď jsem nejvíc zvědavá, koho to Alice pozvala, aby Sam nějak vyléčil. Na mysl mi vytanulo okamžitě jenom jedno jméno - Carlisle - ale nejsem si jistá, jestli bych ho tam měla nebo mohla očekávat. Takže doufám, že další kapitolka bude co nejdřív, ačkoliv nemůžu slíbit, že se k ní dostanu hned po jejím vydání (i tahle mi skoro dva dny ležela v záložce, než jsem si našla dost času ke čtení). Ale i tak - už se moc těším na další díl Emoticon Emoticon

9. Bára
12.12.2013 [8:36]

honem další Emoticon Emoticon Emoticon

8. Nessie92
11.12.2013 [22:00]

No páni...vůbec nevím co říct je to super kapitola a vymejšlím pro koho poslali Emoticon mám jeden soukromej typ, ale uvidíme Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

7. PCullen
11.12.2013 [17:13]

Skvělá kapitola! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Povedla se ti. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
Moc se těším na pokračování. ;-) Snad bude brzy.

6.
Smazat | Upravit | 10.12.2013 [21:02]

Já...já...já...proboha. Vzala si mi všechny slova! Nejsem schopná ani...nic napsat...já...prostě nevím čím začít..
Dobře no...zaprvé omluv mou naprosto nepřiměřenou reakci...ale ono to porstě nešlo potlačit! Celá tahle kapča...na mně byla moc. To mně přivádí k druhému bodu mého úvodu. Víš,přečetla jsem si tuhle kapitolu už ráno...a, páni Emoticon myslela jsem, že zešílím když jsem nemohla pod tuhle krásu hned napsat komentář. Tolik mě to štvalo, to si ani neumíš představit. Bohuželm jsem stále školou povinná, co se dá dělat. Snad mi promineš mou opožděnou reakci. No jinak, díky tvé povídce jsem se při zkoušení z matiky první hodiny dostala do menšího...problému se soustředěním. Emoticon Hlavou mi neustále lítaly otázky typu: Co bude dál? Kdo Sam pomůže? Jak to mohla Alice udělat?! A především: Kdy se vrátí Elijah?! Tak kdy?!
Jak vydíš, u toho se moc poslouchat pokyny učitelky, která mi diktuje příklady nedá... Emoticon Aspoň ale vidíš jak dokáže tvoje povídka pohnout s člověkem. To dokáže jen málokdo. Takže smekám, protože mě vyvést z míry se nepomůže jen tak někomu...i když tvé povídce se to daří pořád. Emoticon
Tak a teď k ději. Připrav se na podrobnou analýzu. Emoticon
Tak hned ze startu...velká radost! Konečně do toho ti dva praštili! Dojdu si nejspíš pro rachejtle a půjdu je vypustit! Emoticon No rozhodně je tenhle posun důvod k radosti. Emoticon
Což se ale nedá říci o následcích Samina zatajování.
Ale nemůžu jí nic vyčítat. Přece jen, na jejím místě bych se asi zachovala stejně. Musí být těžké už žít s vědomím že zemřeš, natož to někomu vykládat. Ještě když už má jistý obrázek o reakci posluchače. Emoticon
Ale to co udělala Alice...
v první chvíli jsem myslela,že ji roztrhnu (ber mě s rezervou, byla jsem rozespalá Emoticon ). Pak mi ale došlo, že vlastně možná udělala dobře, protože Sam by mu to asi opravdu neměla to srdce říct. Ale zase...neměla na to právo. A už vůbec ne na to Sam praštit. Ale říká se, že taková menší léčba šokem prý zabíra. Bohužel s tím nesouhlasím. Emoticon Ale zpět k tématu.
Opravdu mě ale zajímá...jak chce Elijah Sam zachránit. Koho přivede? Jak jsem řekla, mám tolik nových otázek, že mě z nich bolí hlava. A tak doufám,že se to brzy dozvím. Protože jestli mě budeš takhle napínat, tak ti garantuju, že mě budeš mít na svědomí! Emoticon
Co se týče hysterické Sam...řekla bych že máš pravdu. Opravdu je to reálnější. Takové...lidské. A skvěle podáné čtenářům. Píšeš opravdu skvěle, poutavě a procítěně. Dokážeš se lidí svými slovy dotknout lidské psychiky, což je obdivuhodné. Aspoň se mnou se ti to tedy určitě povedlo. Emoticon
Co říct na závěr...snad jen můžu doufat že tohle je dostatečně kvalitní komentář, který je hoden této kapči. Protože upřímně, tahle je jedna z tvých nejlepších. Možná proto, že v téhle jsi u Sam projevila mnohem více emocí.Většinou bývá více uzavřená, teď jsme ale měli šanci poznat ji z jiné stránky, což je skvělé.
Jinak ohledně toho komentáře, co jsi zanechala na mém shrnutí...no doufám že sis dobře početla. Emoticon
Klaním se před touhle krásou. Emoticon
PS: Pokud mohu naléhat...rychle další kapitolu! Vím že tuhle jsi přidala rychle...ale prosím. Emoticon Já to jinak asi nevydržím! Emoticon Vím, že je to sobecké, takhle tě dokopávat ke psaní, ale prostě píšeš až moc dobře než aby se dalo čekat. Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!