Stmívání.eu ~ Twilight Fan Home - FanFiction jednodílné » Emmett a barman?


Emmett a barman?Táto jednodielna poviedka mi už dlho ležala v elektronickom šuflíku môjho počítača a až teraz som ju opäť našla. Keď som ju napísala, akurát som chodila na barmanský kurz. A počas miešania Pina-Colady ma napadlo, čo keby sa náš splašený Emmett prihlásil tiež na barmanský kurz a lá samouk. Ako prišiel Emmett na to, že si ho začne robiť? A ako to všetko dopadne, keď sa upír začne zaoberať gastronómiou? Čo na to povie Bella v úlohe degustátora? Je to písané z pohľadu Emmetta. Nechajte mi, prosím, komentár. Prajem vám prijemne čítanie. Ďakujem. GA

 

Emmett a barman?

 

Bol som rozvalený na gauči v obývačke a, ako vždy, prepínal som televízne kanály. Zas nič zaujímavé nedávali. Všetko, čo púšťali, som už videl. No ako som prepínal, zaujal ma jeden program. Akurát dávali freestyle, zaujalo ma vyhadzovanie pohárov do vzduchu a žonglovanie s nimi. Celý program som dopozeral s otvorenými ústami.

„Rose? Láska? Nevieš mi náhodou povedať, do akej skupiny zamestnaní patrí práca freestylistu?“ zakričal som na celý dom, lebo som vedel, že bola v našej izbe a triedila staré oblečenie.

„Prečo?“ odvetila otázkou Rose, no ďalšej odpovede som sa nedočkal.

„To mi tu nikto nevie povedať, do akého pracovného odvetvia patrí práca v bare?“ zamrmlal som si sám pre seba popod nos.

„Žeby to bola gastronómia, Emmett,“ odpovedala mi Bella, ktorá už sedela na gauči pri Edwardovi. A usmievali sa na seba ako dve hrdličky.

„Ďakujem, Bella. Asi moja skleróza. Hej skoro som zabudol. Haha, žartujem, ja nezabúdam. Poznáš tento vtip? Aký je rozdiel medzi sedemnásť a dvadsať sedem ročnou ženou? Žiadny, aj jedna, aj druhá vám povie, že má dvadsať jedna!“

Nepodarilo sa mi rozosmiať ani Bellu ani Edwarda.

Nikto sa hlbšie nezamýšľal, prečo stále omieľam dookola prácu v bare. Ale veď ja vás prekvapím. Uvidíte, čo dokážem! Ja sa môjho veľkého predsavzatia, životnej výzvy, len tak ľahko nevzdám. Popasujem sa s tým, ako sa na chlapa patrí. Vôbec som sa nezamýšľal nad tým, že upír – jedlo – gastronómia – barman, vôbec nejdú k sebe. Keď budem vedieť vyrábať miešané nápoje, ktoré sú hlavne teraz v lete in, okúzlim tým Rose...

Čo budem potrebovať ako prvé? Žeby suroviny? Pozrel som do chladničky, ale tam nebolo nič z toho, čo som videl v telke. A čo nástroje – šejker, mix glass, barová lyžička, lis?  Poháre, ktoré sa podobali na tie, s ktorými „čaroval“ ten šikovný pán v telke, doma máme. Píšem si zoznam, ktorý nemá konca, veď nato si musím kúpiť aj nový kufor, aby som to mal kam zložiť. Zoznam potrebných pomôcok sa stále predlžoval, už som si myslel, že mu nebude konca... Musím zistiť, v ktorej predajni domácich potrieb kúpiť všetko potrebné. A hlavne dobrý barmanský šlabikár v podobe knihy receptov. Zoznam som sfinalizoval, preto hor sa na nákupy.

„Láska, kde si sa vybral?“ opýtala sa ma Rose stojaca už za mojím chrbtom.

„Len si potrebujem niečo zariadiť. O chvíľu som naspäť,“ odpovedal som Rose a pobozkal ju na pery. Rozbehol som sa do garáže po auto a vyrazil som do Port Angels. V nákupnom centre som nakúpil všetko potrebné. Netušil som, že toho bude toľko veľa, počet vecí na zozname sa po diskusii s odborníčkou v predajni ešte viac rozšíril. Z obchodu som odchádzal ovešaný taškami ako vianočný stromček.

Keď som sa vrátil, doma nikto nebol. Všetci išli na lov, čo mi celkom vyhovovalo. Mohol som si všetko pekne porozkladať na stôl v jedálni. Vybalil som fľaše s alkoholom, sirupy a likéry. Na veľkom jedálenskom stole nezostal ani kúsok voľného miesta a to boli ešte okolo mňa tašky s nevyloženými pomôckami. Nealkoholické nápoje a džúsy som vyložil na príručnú policu, servítky, napichovadlá na ovocie. Chvíľu som sa hral s tamblérom (vysoký miešací pohár) a skúšal som prvé žonglérske kúsky a ťahy. Pozerám, moja skleróza, zabudol som kúpiť slamky, tak to nič, musím sa vynájsť ešte niečo vymyslím.

A dal som sa do štúdia. Hltal som jednu stránku za druhou v mojej novej knihe s receptami. Opakovane som si púšťal videozáznam z televízneho programu, precvičoval som si, ako čo správne chytiť. Na chvíľu som sa vrátil do školských čias, pripadal som si ako malý žiačik, ktorý sa ide učiť napísať prvé písmenko. Chcel som Rose okúzliť tým, čo som sa naučil. Robil som preto naozaj všetko.

Počul som buchot. Rodina sa vrátila domov. Čakal som s napätím v mojom provizórnom kuchynskom bare. Keď ma zbadala Esme, ako stojím za mojím barom so zásterou okolo pásu, skoro sa od smiechu potkla o debnu s minerálkou. Bola by spadla, ale Carlisle ju stihol včas chytiť. Rose len nechápavo vypliešťala oči. Zatiaľ nechápala, čo sa bude diať. No niekto mi tu chýbal.

„A kde je Edward?“ opýtal som sa.

„Neboj sa, o chvíľu príde, len išiel pre Bellu,“ povedala Alice a začala sa uškŕňať.

„Zaujímavé, že keď poviem nejaký fakt dobrý vtip, tak sa nikto okrem mňa nesmeje a stačí, že sa inak oblečiem a všetci majú hneď lepšiu náladu, asi to budem robiť častejšie, bude vzrúšo“ povedal som s tajuplným náznakom.

„Prepáč, ja som len mala ďalšiu víziu a nevedela som sa ubrániť smiechu. Jednoducho... no veď to pochopíš sám,“ povedala Alice, a v tom sa pri dverách začal smiať aj Edward. Pozeral som sa na seba, či nie som niekde špinavý, či som niečo náhodou nerozlial počas toho, ako som sa učil žonglovať. Nič som nevidel.

„Poďte bližšie, vážení, začína sa kulinárska hodinka, predvediem vám, čo som sa stihol naučiť, kým ste vy neboli doma,“ povedal som  hrdo, lebo som bol pyšný sám na seba. Všetci sa usadili pohodlne do kresiel a nespustili zo mňa oči.

„A ide sa nato, pripravím vám Blody Marry.“ Potrebujem vodku, citrónovú šťavu, soľ, korenie, tabasco a paradajkovú šťavu. Shaker som mal poruke, všetko išlo ako po masle. Nápoj som podával v high boll pohári, na dekoráciu som použil petržlenovú vňať. Alice začala listovať v mojej novej knihe o nápojoch.

„Emmett? To by si nemal nalievať tie suroviny len tak od oka,“ povedala Alice, keď som dokončil môj prvý nápoj a podala mi knihu.

„Ale nie, majstri to robia od oka, tak ako sa im to páči, ako im káže barmanský cit,“ povedal som a podal jej naspäť knihu.

„Bella, ty si dnes môj degustátor,“ povedal som a vyzval Bellu, ktorá na mňa nedôverčivo pozrela.

„Emmett, ja neviem, či je to dobrý nápad, ja totiž...“ chcela pokračovať, no ja som ju zastavil: „Neboj sa, Bella, nič sa ti nestane, veď je to len miešaný nápoj,“ prehováral som ju. Vzala si pohár  a ochutnala. Napila sa  poriadnym dúškom. To  čo urobila,  zaskočilo všetkých, nikto to nečakal. Jediné šťastie bolo, že som mal na sebe  zásteru.

„Prepáááč, Emm....“ nestihla dopovedať a bežala do kúpeľne. „To sa nedá vypiť! Štípu ma celé ústa, auuu, nedal si tam niečo, čo nebolo v recepte? Mal si použiť  tú mierku na alkohol,“ povedala Bella a ja som ostal ako oparený. Celá rodina sa na mne zabávala. Prvý neúspech ma predsa neodradí, pokračoval som v príprave ďalšieho nápoja.

„Emmett, pozri, čo som našla,“ zavolala na mňa Esme z kuchyne, ani neviem, kedy tam odišla.

„Čo to je?“ opýtal som sa so zdvihnutým obočím.

„Zlatko, to je odmerka na alkohol,“  odpovedala Esme.

„Ďakujem ti, Esme, ty si môj strážny anjel“ povedal som a tentoraz som dodržiaval presné poradie surovín a meral som presne podľa receptu.

„Druhé prekvapenie je Blue night. Potrebujeme 4cl Gin-u, 2cl citrónovej šťavy, 1,5cl Curacao blue syrupu, dolievame tonicom.“ Shakrom som už vedel zručne narábať, za čo som zožal potlesk publika. No zrazu, ani som sa nenazdal, pocítil som, ako mi po tvári steká lahôdka priamo za golier. Keď som mal shaker nad hlavou, zrazu sa otvoril a potom nasledovala vlastná oblievačka.

Okrem toho, že som bol mokrý a lepkavý, nachvíľu som zmodrel od Curacao blue. Naši už viac nič nepotrebovali, rozosmial som ich opäť.

„Emmett, asi si si pozorne neprečítal tú knihu, lebo tu sa píše že do shakera nikdy nesmieš nalievať suroviny s obsahom CO2, čiže nič čo obsahuje bublinky, ako napríklad tonic,“ povedala moja Rose a kedy bola človek, slzy smiechu by jej stekali po tvári.

„Ja som to takto naplánoval, chcel som zo seba urobiť klauna aj na úkor toho, že zmoknem," snažil som sa to zahovoriť a vyhnúť sa priznaniu, že som sa pomýlil. No namiesto pochopenia všetci spustili ešte väčší smiech.

Rose na mňa s láskou pozrela a z jej očí som čítal - To nič, miláčik, aj tak ťa milujem. Nabudúce to bude lepšie. Po tejto skúsenosti som pochopil, že upír sa nemôže zaoberať prácou v gastronómii. Všetkému sa musíme naučiť a čo je hlavné, v škole som sa mal viac naučiť ako správne čítať. Suroviny, ktoré som nepoužil, daroval som miestnemu baru, s tým, že moju rodinu pozvem zajtra na kvalitné miešaný nápoje, ktoré však už pripravia barmani – experti a pravdepodobne ich bude piť iba Bella, veď mi sme upíri no nie? A Bella? Tá bola celá rada, že mi nemusí robiť pokusného králika.

 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Emmett a barman?:

 1
27.02.2013 [22:13]

Rosel Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

14.09.2011 [21:43]

kollart Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

4. Afrodita_Alice_Cullen
23.07.2011 [22:30]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Tak to se povedlo Emoticon Chudák Bella a chudák i Emmett je mi ho líto,že se mu nepoved sen Emoticon ,ale je to dobře,protože by jinak jeho rodina byla asi první upíři,kteří se uchechtali k smrti Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

23.07.2011 [17:44]

DeedeeOn se tak snažil, mazlíček Emoticon . Jsem ráda, že mu to tady vlastně u Ros vyšlo. Vždycky ho na konci takových povídek vyžene "spát na gauč". Ale to by si přece vůůbec nezasloužil. Živě si dokážu představit, jak tam stojí, za barem, s hramadou dobrýho alkoholu, triko promočený od vylitého nápoje... mno, odenila bych ho:D. Moc pěkný Emoticon Emoticon Emoticon

2. Charlotte147
23.07.2011 [16:12]

Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1. Nessienka admin
23.07.2011 [10:59]

NessienkaAhoj. V poviedke som ti opravila tieto chyby:

*Perex obrázok
*Čiarky
*Občas si mala napísané Emmet miesto Emmett
*Zdvojené medzery
*I/Y
*Nikdy nepíš zdvojené interpunkčné znamienka. Buď je tam otáznik alebo bodka, nikdy nie oboje.
*Priamu reč
*Medzera sa nikdy nepíše za dolné úvodzovky alebo pred horné.

Nabudúce dávaj väčší pozor. Ďakujem. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.ei.]smile41[./ei.] [.ei.]smile34[./ei.] [.ei.]smile33[./ei.] [.ei.]smile06[./ei.] [.ei.]smile01[./ei.] [.ei.]smile08[./ei.] [.ei.]smile19[./ei.] [.ei.]smile10[./ei.] [.ei.]smile17[./ei.] [.ei.]smile22[./ei.] [.ei.]smile25[./ei.] [.ei.]smile09[./ei.] [.ei.]smile07[./ei.] [.ei.]smile32[./ei.] [.ei.]smile35[./ei.] [.ei.]smile40[./ei.] [.ei.]smile24[./ei.] [.ei.]smile23[./ei.] [.ei.]smile16[./ei.] [.ei.]smile11[./ei.] [.ei.]smile18[./ei.] [.ei.]smile29[./ei.] [.ei.]smile20[./ei.] [.ei.]smile27[./ei.] [.ei.]smile12[./ei.] [.ei.]smile15[./ei.] [.ei.]smile04[./ei.] [.ei.]smile03[./ei.] [.ei.]smile36[./ei.] [.ei.]smile31[./ei.] [.ei.]smile38[./ei.] [.ei.]smile14[./ei.] [.ei.]smile13[./ei.] [.ei.]smile26[./ei.] [.ei.]smile21[./ei.] [.ei.]smile28[./ei.] [.ei.]smile39[./ei.] [.ei.]smile42[./ei.] [.ei.]smile30[./ei.] [.ei.]smile37[./ei.] [.ei.]smile02[./ei.] [.ei.]smile05[./ei.]


Uživatel:
Heslo:
Registrace


OurStories.cz


Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů

Kdo je tu z členů? Klikni!