Spolu s Tayem a Ash slaví tenhle měsíc i Dakota.
23.02.2010 (16:30) • MyLS • Herci • komentováno 0× • zobrazeno 3791×
Povolání: Herečka
Věk: 16
Datum narození: 23. 02. 1994
Místo narození: Conyers, Georgia, USA
Dětská herečka Hannah Dakota Fanning se narodila 23. února 1994 v Georgii. Již ve dvou letech se naučila číst a toužila stát se herečkou. Její první „role“ přišla v pěti letech, když si zahrála v reklamě na prací prášek TIDE. Roku 1999 hrála v seriálu POHOTOVOST holčičku nemocnou leukémii. V šesti letech se Dakota přihlásila do konkursu na film JMENUJI SE SAM a vyhrála jej. Za dceru Seana Penna si odnesla řadu prestižních cen, z nichž jí jednu předával i Orlando Bloom, který jí musel přidržovat mikrofon, neboť byl příliš vysoko, a dostala se do podvědomí několika filmových tvůrců.
O rok později předvedla vynikající herecký výkon ve Spielbergově seriálu UNESENI. A poté začala hrát se známými herci. Dále hrála v komedii HOLKA NA ROZTRHÁNÍ, kde se prý také dokonce poprvé políbila. Nejvíce si však zamilovala herce Denzela Washingtona, se kterým hrála ve filmu MUŽ V OHNI. Její neumělé herectví pak okouzlilo v hororu HRA NA SCHOVÁVANOU, kde dokonce překonala Roberta De Nira. Režisér Steven Spielberg se Dakotu také rozhodl obsadit do svého nového sci-fi hororu VÁLKA SVĚTŮ, kde bude hrát dceru Toma Cruise. Mezi její další plánované filmy patří snímek DRAMER, kde si zahraje s Kurtem Russelem a dokonce i filmová adaptace knihy ALENKA V ŘÍŠI DIVŮ, kde se Dakota objeví v hlavní roli. Taky si zahrála v upírské kvatrologii v roce 2009 Jane Volturi v už druhém filmu této sagy - NOVÝ MĚSÍC.
Dakota chová rybičky, ráda plete a nejvíce jí chutná italská kuchyně, zejména špagety. Má mladší sestru, se kterou si zahrála v seriálu "UNESENI", kde Elle ztvárnila tu samou roli co Dakota, jen v mladším podání. Dakotinými vzory jsou Meryl Streep a Hilary Swank.
Vše nej, Dakoto!
Autor: MyLS (Shrnutí povídek), v rubrice: Herci
Diskuse pro článek Happy Birthday, Dakota!:
Přidat komentář:
- A bit of different (reality) - 6. kapitola
- A bit of different (reality) - 5. kapitola
- A bit of different (reality) - 3. kapitola
- A bit of different (reality) - 2. kapitola
- A bit of different (reality) - 1. kapitola
- Minulost žije s námi - 23. kapitola
- Je příliš pozdě... Nenávidím tě - 16. kapitola
Psycholožka, terapeutka, lektorka Zuzana Tomášková Prosperio.cz
...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Máte zájem? Jste Přispěvateli a chcete se stát Ověřenými přispěvateli? Jste Ověřenými přispěvateli a chcete se stát
Profi přispěvateli?
Přidejte se k Pomoci začínajícím autorům.
Hledají se pomocníčci I vy se můžete stát administrátory.
Nábor administrátorů
Kdo je tu z členů? Klikni!